Jófogás - GKI Digital sajtóanyagok
E-TOPLISTA 2017
A GKI Digital harmadik éve publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élén továbbra is az Extreme Digital áll. A GKI Digital 2015. óta készít forgalmi adatokon alapuló, nyilvános rangsort a magyar piac legnagyobb...
Ingyenes szállítás: áldás vagy átok?
2016-ban mintegy 30 milliószor vásároltunk terméket online, melynek 69%-át külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett fizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők...
62 milliárdos a belföldi online szálláspiac
A GKI Digital 2017 áprilisában készített kutatást a belföldi szálláshelyek körében, melyből kiderült, hogy tavaly a belföldi szálláspiac forgalmának 68%-át már az online csatornák adták és a közvetített szállásdíj volumene pedig megközelíti a 30 milliárd forintot. A...
A klasszikus tévézés ideje lejárt
A Z generáció fele nem néz már híradót, 44%-uk közösségi oldalakról tájékozódik. Tudatosan csupán 28%-unk kapcsolja be a televíziót, a fiatal generáció életében már az okostelefon, a PC és a laptop jelenti a médiafogyasztás központját – derült ki a Jófogás és a GKI...
Így gyűjtöget a magyar – Napjaink trendi retró eszközei
Vajon mi lett a nem is olyan rég még divatos VHS magnóval, vagy a 2000-es évek egyik legmenőbb innovációjával, a diskmannel, és hasonlóan népszerű társaival? A Jófogás és a GKI közös, médiafogyasztási szokásainkat vizsgáló kutatásából többek között arra is fény derül,...
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/6/e/6e3e2928-a901-4070-87a0-02c85dc24aa0/gkid.hu/web/wp-content/themes/Divi/epanel/custom_functions.php on line 629
Ezért nem fizetünk online magyarországon – pedig van megoldás az e-commerce-ben!
Miközben magyarországon még mindig él és virul a készpénz-használat, addig a nemzetközi pénzügyi világ már a bankkártya utáni jövőt tervezi. Itthon dübörög az e-commerce, de vele együtt a készpénz is. Nyakunkon a valós idejű átutalás és a blockchain technológia,...
1 milliárd euró felett a hazai online kiskereskedelem
Elérte a bűvös éves 1 milliárd eurós értékhatárt az összesített hazai online kiskereskedelmi forgalom. A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac, 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél, a jelenlegi növekedési...
Kik hozzák el az igazi FinTech forradalmat?
Világszerte évek óta tart a FinTech láz, ugyanakkor a figyelem legtöbbször olyan diszruptív megoldásokra irányul, melyek leginkább csak a bankszektor számára okoznak álmatlan éjszakákat. Ezért nekik kell alapjairól újra gondolniuk az értékajánlatukat, valamint a...
Tartalékolás helyett hiteleket törlesztünk – Minden második ember adós, a többség vállát lakáshitel nyomja
A magyar lakosság 45%-a törleszti hitelét, és noha tisztában vagyunk a takarékoskodás fontosságával, ezt éppen az adósságrendezés miatt nem tudjuk megtenni. A Jófogás és a GKI közös kutatása 10 000 ember megkérdezésével vizsgálta a hazai társadalom aktuális pénzügyi...
Tarolt a Fekete Péntek! – az e-kereskedők szerint a siker kulcsa a felkészülésben van
Idén minden eddiginél koncentráltabban indult az ünnepi szezon az e-kereskedelemben: a webáruházak 54%-a készült akciókkal a múlt heti Fekete Péntekre. Az óriási láznak pedig úgy tűnik meg is lesz a hatása: a kereskedők 18%-os bővülést várnak az idei ünnepi szezontól...
Pénzügyi elégedetlenség jellemzi a magyar társadalmat – Átlagos havi 145 ezer forint nem elég a felhőtlen életre
A magyar lakosság pénzköltési szokásait leginkább a hitelek befolyásolják, és 65%-unk elégedetlen aktuális anyagi helyzetével. Spórolni és extrákra költeni leginkább azok tudnak, akik nettó 250 ezer forint felett keresnek. E tekintetben az X generáció a...
Idén 30.500 Ft-ot szánnak a karácsonyra a magyar internetezők – ráadásul a többség inkább már online indul neki az ajándék vadászatnak
Az online kereskedelem térnyerését mi sem mutatja jobban, hogy az internetezők karácsonyi ajándékaikat már elsősorban webáruházakból rendelik. A tavalyi évhez képest idén 12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházak „polcairól” a karácsonyfa alá. Fejlődik az...
Nehezen lép túl fiatalkori szokásain az Y generáció – A Z korcsoport terveit még nem a pénz mozgatja
Az Y generációnak alig marad pénze a havi számlák rendezése után, a szórakozásról mégsem hajlandó lemondani. Többek közt ez is kiderült a Jófogás és a GKI közös kutatásából, amely a generációk jövedelmi körülményeit és pénzköltési szokásait vizsgálta. A több mint...
A hatékony működés záloga a digitalizáció
A hazai vállalatok vezetői folyamatosan figyelik a digitalizációs technológiák adta lehetőségeket, hiszen külső és belső tényezők egyaránt fejlesztésre motiválják őket – derült ki a Siemens Zrt. megbízásából készült digitalizációs kutatás második fázisából. Több hazai...
Dübörög az online szektor
Továbbra is töretlenül növekszik a hazai online kiskereskedelem. A piac az idei első félévet 18%-os bővüléssel zárta – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből. Az előző évek...
A pályakezdők álma és a valóság
Nettó 181 ezer forintra vágyik a Z generáció A Jófogás és a GKI közösen készített egy kutatást a 18-24 éves korosztályról, azaz a mai pályakezdő fiatalokról. A felmérés megdöbbentő eredménye, hogy a munka világával eddig nem találkozó tanulók, hallgatók 57%-a már...
Így vélekedik a munkáról a Z generáció
A külföldi munkát tervezők 20%-a nem beszél idegen nyelvet Az új nemzedék felnőtt, és lassan beszivárog a munkaerőpiacra is. A vágyaik és az elvárásaik még merészebbek, mint az Y generációé voltak, és már a lojalitás is mást jelent a számukra: 70%-uk mindössze egy...
E-TOPLISTA 2016 – A legnagyobb webáruházak listája
A GKI Digital immáron második éve publikálja a 10 legnagyobb e-kereskedő rangsorát 2015-ben Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről nyilvános rangsort a forgalmi adatok alapján. Idén, részben a hagyományteremtés szándékával, ismét...
22 milliószor vásároltunk tavaly az interneten
2015-ben több mint 22 milliószor vásároltunk terméket online, melynek közel 30%-át személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára valamely köztes logisztikai szereplő révén – derül ki a GKI Digital...
A hazai vállalatok szerint a digitalizáció a jövőbeni versenyképesség kulcsa
Tízből kilenc magyar cég számára versenyelőnyt jelent a digitalizáció – derült ki a Siemens Zrt. megbízásából a hazai közép- és nagyvállalatok körében végzett kutatásból. Az eredmények alapján egy, a vállalatok digitális felkészültségét összefoglaló Digitalizációs...