Jófogás - GKI Digital sajtóanyagok
Számlakezelésben Európa sereghajtói közt vannak a magyar vállalatok
Napjainkban a beérkező számlák mindössze egy százaléka érkezik elektronizált módon a vevőhöz Magyarországon. Ez azt jelenti, hogy a legkorszerűbb számlázási eljárások ma még gyerekcipőben járnak nálunk. A legtöbb számla továbbra is nyomtatott verzióban (86 százalék)...
2015-ben újabb 16%-kal nőtt az online kiskereskedelem
Tovább bővült a hazai online kiskereskedelem, 2015-ben újabb 16%-os növekedéssel már mintegy 270 milliárd forint értékben vásároltunk terméket a világhálón keresztül. Még mindig a műszaki cikkek a legkeresettebbek, de jelentősen gyarapodott a szépség, egészség és a...
A magyar lakosság nem ismeri a mobilfizetési alkalmazásokat
Kampányok és ütős ajánlat nélkül a hazai bankok és mobilszolgáltatók elveszíthetik a csatát a Google, az Apple és a Samsung fizetési megoldásaival szemben. Magyarországon alig pár éve jelentek meg az első okostelefonra fejlesztett mobilvásárlási és mobilfizetési...
OKI 2015/IV. – A fekete péntek és a vasárnapi boltzár hatása a hazai e-kereskedelemre
Fekete péntekkel kezdődik a karácsonyi szezon az e-kereskedelemben, miközben a boltzár ellenére vasárnap továbbra sem vásárolunk többet online – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik...
Az online kiskerekedelem számokban 2015
A GKI Digital a tavalyi évhez hasonlóan idén is elkészítette a hazai online kiskereskedelem legfontosabb adatait tartalmazó infografikáját. A feltüntetett adatok a GKI Digital saját, 2015-ben készített vállalati és lakossági felméréseiből származnak. Megváltozott...
Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/6/e/6e3e2928-a901-4070-87a0-02c85dc24aa0/gkid.hu/web/wp-content/themes/Divi/epanel/custom_functions.php on line 629
A mobilfizetés Magyarországon
2002-ben jelent meg Magyarországon az első olyan mobiltelefonra kialakított megoldás, amellyel a pénzügyeinket intézhettük. Az elmúlt 13 évben a mobilfizetésnek számos ága bontakozott ki, ám a parkolási díj mobilon keresztül történő kifizetését leszámítva egyetlen...
Mi történik az ingatlanpiacon? – Hirtelen növekedés, de vajon törékeny a fellendülés?
A legnagyobb hazai apróhirdetési oldal, a Jófogás.hu és piackutató partnere, a GKI Digital közös iparági elemzése rávilágít arra, hogy az idei év egyértelmű áttörést jelent a lakóingatlanok piacán, hiszen a sokéves, jelentős visszaesésből idén (mind az árak, mind a...
OKI 2015/III. – 2015 első félévében 16%-ot bővült az online kiskereskedelmi piac
– derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből. A hagyományosan gyengébb első negyedév után a második negyedévben közel harmadával nagyobb forgalmat értek el kereskedők, éves...
e-TOP LISTA Infografika
e-TOP LISTA: A legnagyobb webáruházak listája
A GKI Digital – Magyarországon elsőként – publikálja a magyar piac 1400 aktív webáruháza közül a 10 legnagyobb e-kereskedő rangsorát. Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről forgalmi adatok szerinti nyilvános rangsort, így jelenleg a...
OKI 2015/II. – 2015 az átadópontok éve lehet Magyarországon
Az online kiskereskedelem kapcsán a korábbi évek elemzései rendre a piac növekedéséről és a vásárlók körének bővüléséről szóltak. 2015 végére azonban az online vásárlással első alkalommal találkozók aránya a jelenlegi 12-14%-ról várhatóan egy számjegyűre csökken....
Ha nincs bolt, jó lesz a netről is? – Online vásárlók és a vasárnapi zárva tartás
A többség még várakozó állásponton 2015. március 15-től az üzletek döntő többségének tilos lesz a vasárnapi nyitva tartás. Annak érdekében, hogy megítélhessük a szabályozás online kiskereskedelemre gyakorolt hatásait, a GKI Digital lakossági felmérést végzett az...
OKI 2015/I. – A piac optimista, de a gazdaság helyzetét negatívan látják az e-kereskedők
Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora 2014 folyamán több mint 150 milliárd forintos forgalmat ért el, ezzel mintegy 6%-os súlyt szerezve saját teljes kiskereskedelmi forgalmukon belül – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online...
Lendületben az online fizetés: az online vásárlók 48%-a már a neten is fizet bankkártyával!
A GKI Digital januárban készített lakossági kutatást, melyben az elmúlt egy évben az interneten is vásárló lakosság online és offline fizetési szokásait vizsgálta. Az eredmények alapján, az internetet 2014-ben vásárlás céljából is használó magyar lakosság közel 85%-a...
Egyre kevesebbet veszünk belőlük, de még így is nagyon szeretjük a nyomtatott könyveket
2014-ben a hazai nyomtatott könyvek piaca mind eladott példányszám, mind a forgalom alapján tovább csökkent. Történik mindez annak ellenére, hogy a felnőtt lakosság negyede továbbra is aktív könyvvásárlónak minősül: az olvasók idén átlagosan legalább 4 könyvet...
OKI 2014/IV. – Egyre kevesebb tér jut az új belépőknek a hazai e-kereskedelmi piacon
Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora 2014 első kilenc hónapjában, a várható éves forgalom 63%-át bonyolította. Leginkább a játék-kultúra, ruházat, és szépség-egészség szektorok szereplői várják az ünnepi forgalmat. A kereskedők többsége szerint az elmúlt...
Akár 50 000 forintot is költhet karácsonyi ajándékokra egy aktív internetező család
Idén átlagosan 33.000 forintot terveznek költeni az aktív internetezők a karácsonyi ajándékokra. Egy 4 fős család esetében – ha figyelembe vesszük a közös rokonokat – a karácsonyi ajándékvásárlás közel 50 ezer forinttal is megterhelheti a háztartás büdzséjét. Ebben...
A magyar online kiskereskedelem számokban – infografika
Infografikánk a hazai online kiskereskedelem legfontosabb adatairól:
OKI 2014/III. – Erőteljes növekedést mutat az Online Kiskereskedelmi Index
Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora az év első hat hónapjában, együttesen 62 milliárd forint forgalmat bonyolított, ami a várható éves forgalom 41%-a – derül ki a GKI Digital – Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei...
Az online vásárlók az átvevőpontokra szavaznak
Az átvevőpontok csupán 4 éve jelentek meg a magyar e-kereskedelem piacán, mára viszont a legkedveltebb kézbesítési móddá váltak, ráadásul nem is az árazás mintsem inkább a hálózat elérhetősége, és az átvételi időpont rugalmassága jelenti a siker titkát – derül ki a...